Sunday, October 24, 2021


October 2, 2012 by · Leave a Comment 

The BBC has vigorously denied suggestions that it dropped an investigation by its Newsnight reporters into allegations of child abuse by the late TV host Jimmy Savile because it was planning a tribute to him in December. In a statement, the BBC said, “We have been very clear from the start that the piece was not broadcast because the story we were pursuing could not be substantiated. To say otherwise is false and very damaging to the BBC and individuals. The notion that internal pressure was applied appears to be a malicious rumor.” Earlier, Britain’s Guardian newspaper reported that it had learned that Newsnight reporters had interviewed about 10 people who said that they had been abused by Savile or were corroborating witnesses. Details about the allegations of sexual abuse are due to be aired on rival ITV Wednesday night in a documentary titled Exposure: The Other Side of Jimmy Savile. It reportedly will include an interview with Savile’s former BBC colleague Paul Gambaccini, who will allege that Savile spiked tabloid stories about his behavior by telling editors that if they ran them it would mean that the millions of pounds he raised for charity each year would dry up.