Monday, January 30, 2023


October 4, 2013 by · Leave a Comment 

The battle between cable and satellite distributors on the one hand and programmers on the other took a new turn on Thursday when Turner Broadcasting pulled three of its top networks from Cable One, a Phoenix-based cable-TV distributor owned by the Washington Post Co. with about 600,000 subscribers in 19 states. Cable One had argued that although it declined to carry many of Turner’s channels, it signed separate contracts for TBS, TNT and the Cartoon Network through the National Cable Television Cooperative (NCTC). It noted that he had agreed to pay 50 percent more for those channels than it did when it also carried lower-rated Turner networks such as CNN, Boomerang, HLN and TruTV. In a statement, Cable One CEO Tom Might said, “In a disgraceful punitive reaction, Turner Networks refused to recognize the NCTC contracts and immediately de-authorized all Cable One systems in order to ‘teach’ Cable One a lesson about the power of cable programmers to tie and bundle channels together and force carriage of unwanted bundles.” Neither Turner nor the NCTC would agree to comment on the action. But the American Cable Association blasted the Turner action, which came as TBS and TNT were about to cover the baseball playoffs, as “a vindictive spasm of power.”