Friday, January 22, 2021

LAWSUIT: GORE HAD DOUBTS ABOUT SALE TO AL JAZEERA

August 22, 2014 by · Leave a Comment 

Former Vice President Al Gore had "serious reservations" about selling his Current TV cable channel to Al Jazeera but decided to do so because he believed that the Arab news channel’s entrance into the U.S. marketplace "could help foster deeper mutual understanding" with the Arab world, according to court papers filed in connection with Gore’s lawsuit against Al Jazeera. The lawsuit alleges that Al Jazeera has wrongfully withheld $65 million in escrow funds that were due to be paid to Gore and partner Joel Hyatt on July 2, 2014. Large sections of the lawsuit were redacted at the request of Al Jazeera, and Gore’s attorney, David Boies, has filed a motion asking that they be revealed so that "Al Jazeera’s commercial misconduct will become clearer." A spokesperson for Al Jazeera said that they "deal with confidential business practices" and have asked that the redactions be maintained.