Wednesday, December 7, 2022


November 21, 2013 by · Leave a Comment 

The jury hearing the case of eight former News International executives who are charged with telephone hacking and bribing police officers has been shown copies of emails from Clive Goodman, who covered the royal family for the now defunct tabloid News of the World, in which he warned the editor that they “would all end up in jail if anyone traced” his cash payments to his sources. “Understand that, as you know, there are only three people I ever pay in cash,” Goodman wrote to managing editor Stuart Kuttner, who is also a defendant in the trial. “Two of them are in uniform. … Thanks to the way we pay them, they’re untraceable.” The third, he wrote, “is an executive at another newspaper who is also taking on potentially life-altering risks for us.” The trial is being closely watched in the U.S. Should any of the principal defendants be convicted, the licenses of all 27 TV stations owned by 21st Century Fox, which, in its former incarnation as News Corp, operated News International at the time of the alleged offenses, could be subject to revocation. In the 1980s, the FCC yanked the licenses of stations owned by RKO General after it determined that the parent company had engaged in “anticompetitive and possibly illegal reciprocal trade practices.” The commission noted that while “this misconduct was not directly related to RKO’s broadcasting activities … such non-broadcast misconduct called into question the character qualifications of the licensee and its ability to serve the public interest.”